experts in communicatie & sales

Tekst & redactie

De waarde van een goede tekst bewijst zich al duizenden jaren, elke dag opnieuw. Een goede tekst komt snel ter zake. U wilt uw boodschap op een heldere, kernachtige manier overbrengen. En uw lezers willen zich liever niet door wollige taal moeten worstelen. Bij Linea Recta kennen we alle trucs om uw boodschap in aantrekkelijke taal te verpakken. In een corporate brochure, een relatieblad, een artikel in een vakblad, maar ook in een bondige Power Point, een voiceovertekst of content voor uw website. Wij schrijven altijd met uw bedrijf in gedachten. De doelstellingen, de markt, de mensen. Schrijven voor bedrijven is immers meer dan een verhaal maken. We noemen onszelf daarom: schrijvers met verstand van zaken.

 

Werkwijze

Linea Recta schrijft alle content die uw bedrijf nodig heeft. We zijn inzetbaar als

  • ghostwriter (wij schrijven uw artikel voor bijv. vakbladen),
  • verslaggever (wij maken het verslag van uw relatiedag of beurspresentatie),
  • redacteur (wij verzorgen teksten voor uw online of geprinte magazine),
  • (interim) eindredacteur (we regelen de complete aansturing en afronding van uw online of geprinte magazine)
  • copywriter (wij schrijven uw commerciële teksten, brochures, webteksten, advertenties, uitnodigingen etc.)

Linea Recta doet dit o.a. voor IDG Uitgeefgroep, woningcorporatie Stadgenoot, Dunamare Onderwijsgroep

 

 icon-paperclip Lees hier: Klasse, succesvol magazine van Dunamare Onderwijsgroep

Bekijk hier de laatste editie van het magazine


Dunamare is een onderwijsgroep van 24 voortgezet onderwijsscholen in en rond Haarlem. Het Centraal Bureau wilde dat docenten en onderwijs ondersteunend personeel meer kennis en ervaring zouden uitwisselen, dat er meer contact kwam en dat men zich meer als groep verbonden voelde. Het tijdschrift Klasse is één van de middelen die hiervoor worden ingezet. Linea Recta schoof aan tafel om de bladformule te bedenken, schrijft mee en verzorgt een deel van de eindredactie. Het blad verschijnt vier keer per jaar en heeft als vaste ingrediënten de persoonlijke drijfveren van onderwijspersoneel, de uitwisseling van kennis via de Dunamare Expertacademie, die intern docenten opleidt en inspirerende tips van collega’s. Bewust kozen we in de aanloop voor een geprint blad dat op het huisadres wordt afgeleverd en wat in docentenkamers wordt verspreid. Docenten staan immers de hele dag voor de klas. Na anderhalf jaar werd onder de lezersgroep een kleine enquête gehouden. Hieruit bleek dat de keuze voor print de juiste was. 68% van de lezers ontvangt Klasse het liefst gedrukt en 60% wil het blad thuis ontvangen. Daarnaast geeft een ruime meerderheid het magazine een dikke voldoende: 34% geeft een 7, 31% geeft het blad zelfs een 8. Dat zijn cijfers waar we trots op zijn en die het bestuur van de onderwijsgroep aangreep om ook in 2015 door te gaan met Klasse.

 

Gijs vertelt u graag meer over dit project: 06 512 275 45