experts in communicatie & sales

Magazines

De markt van magazines is behoorlijk opgeschud. Het online magazine of de online nieuwsbrief heeft een belangrijke taak van het geprinte blad overgenomen: de nieuwsvoorziening (actualiteit). Linea Recta is van oudsher bladenmaker. En dus hebben we deze ontwikkelingen op de voet gevolgd. Wat is de rolverdeling? Het geprinte blad is de sfeermaker, het rustmoment. Daar ga je voor zitten om interessante verhalen te lezen, achtergronden, reportages. Het online magazine is de verkoper en de journalist. Het houdt de actualiteit bij, vertelt over nieuwe producten, nieuwe mensen, en legt directe links naar productpagina’s en filmpjes.

 

Werkwijze

Linea Recta maakt zowel geprinte als online magazines. In samenwerking met de afdelingen communicatie en/of sales/marketing bedenken we het juiste concept, zetten we de technische organisatie op en voeren de volledige productie en redactie uit.

Linea Recta maakt(e) bedrijfsbladen voor o.a. Tempo-Team, Sanquin, Ahold en DAS. Ook waren we nauw betrokken bij de restyling van bladen van Stadgenoot en Forbo Eurocol.

 

 icon-paperclip Lees hier: Eurovisie: de soepele overgang van print naar online

Eurovisie MagazineForbo Eurocol, producent van bouwtechnische producten als tegellijm en voegmiddel, maakte al jaren een relatiemagazine. In 2013 werd besloten het blad op te heffen en over te gaan op een digitale uitgave. Naast een aanzienlijke kostenbesparing leverde dit ook meer mogelijkheden op voor de verkoopafdeling.

  1. Er wordt met een hogere frequentie gecommuniceerd
  2. Er zijn in de online nieuwsbrief directe links naar verkooppagina’s en productfilms
  3. Er is meer meetbaar. Welke producten worden het meest aangeklikt
  4. Er zijn een-tweetjes mogelijk met social media
  5. Er kan op naam met klanten worden gecommuniceerd

Linea Recta voerde dit overgangstraject uit als onderdeel van NoBuro, een samenwerkingsverband van een aantal communicatiedisciplines. De transitie liep geruisloos. In april 2014 verscheen de eerste online Eurovisie. Vanaf 2015 voert Forbo Eurocol de frequentie op naar 1x per maand. Oude artikelen zijn inmiddels verwerkt en ook in het archief geplaatst om de vindbaarheid en relevantie op internet te vergroten.

 

icon-hand-o-right Naar het Eurovisie magazine

 icon-paperclip Lees hier: Stadleven: het magazine van Stadgenoot

 

Gijs vertelt u graag meer over dit project: 06 512 275 45